PERFORMANCES: ΗΧΟΓΡΑΦΗΜΕΝΕΣ ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΛΟΓΟΙ 13


Στη σειρά των «ηχογραφημένων αφηγήσεων και μονολόγων» η Ανθή Κατσαμάγκα αφηγείται το κείμενο «Πέγκ Έντουϊστλ» το οποίο έγραψε στη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού τον Μάιο του 2020




Πεγκ Έντουϊστλ 

Βυθισμένη στην παράνοια της δόξας, ενθουσιασμένη από τις ευκαιρίες που την βομβάρδιζαν. Ήταν το επίκεντρο της προσοχής, η καινούρια διασημότητα του αιώνα. Ο κόσμος ήταν μια κουκίδα μπροστά της, κάτι τιποτένιο στο μεγαλείο που δημιούργησε. Ήταν αυτή, εναντίον του κόσμου, ήταν ένα μοναχικό πλάσμα μόνο του, σε έναν τεράστιο κόσμο και συνεχώς έπεφτε και έπεφτε μέχρι που έφτασε στον πάτο, στο τέλος της δυστυχίας του. 
Ήταν η νεαρή ηθοποιός του μεσοπολέμου Πεγκ Έντουϊστλ· «Η πιο ελεύθερη γυναίκα», όπως έγραψαν στις 19 Φεβρουαρίου του 1932 οι New York Times. 
Όμως η μικρή μας σταρ αισθανόταν εγκλωβισμένη από παντού. Η ανθρώπινη ψυχή είναι περίεργη. Όταν αποκτάς τα πάντα, η ψυχή σου αρχίζει και μαυρίζει, φθείρεται και στο τέλος σαπίζει. Έτσι έγινε και με τη γλυκιά μας Πεγκ Έντουϊστλ. 
Η Πεγκ γεννήθηκε το 1908 στην Ουαλία. Το 1912 μετακόμισε με τον πατέρα της στη Νέα Υόρκη, μετά το διαζύγιο των γονιών της. Έμεινε ορφανή στα δεκατέσσερά της. Όπως πολλοί άλλοι νέοι, η Πεγκ έφτασε στο Hollywood για να γίνει σταρ του σινεμά. Και έγινε το πιο λαμπρό αστέρι της εποχής. Έργα, όπως The wild duck, The mad hopes και Thirteen Women ήταν λίγα από τα επιτεύγματα της. Ήταν μόλις 24 ετών, ένα μπουμπούκι έτοιμο να ανθίσει και ήδη όλος ο κόσμος γνώριζε το όνομα της. 
Στις 20 Σεπτεμβρίου του 1932 οι New York Times ανακοίνωσαν ότι η Έντουϊστλ έπεσε από την πινακίδα του Χόλυγουντ τελειώνοντας τη ζωή της. Πίσω της άφησε μόνο ένα σημείωμα: 
«Φοβάμαι ότι είμαι μια δειλή. Λυπάμαι για όλα. Αν το είχα κάνει αυτό πολύ καιρό πριν, θα είχα αποφύγει πολύ πόνο». 

Ανθή Κατασμάγκα
Μάιος 2020

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

ΧΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΛΕΤΕΣ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΜΠΑΡΟΚ ΚΑΙ ΤΟΥ ΡΟΚΟΚΟ | COLOR PALLETES INSPIRED BY BAROQUE AND ROCOCO ART | ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 4 \ DESIGN \ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ 37 | MULTIMODAL TEXTS 37