ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ LOGO ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ TOKYO 2020 | ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ 21 ΣΠΟΥΔΕΣ ΓΡΑΜΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ Β΄ ΚΑΙ DESIGN
Το logo των φετινών Ολυμπιακών Αγώνων «Tokyo 2020» ήταν η αφορμή για να συζητήσει η ομάδα του «Εργαστηρίου» τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται οι λογότυποι και το συμβολικό νόημα το οποίο προκύπτει από αυτούς. Το συγκεκριμένο logo παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γιατί εμπεριέχει στοιχεία ασυμμετρίας και απροσδιοριστίας. Η αρχική εντύπωση είναι ότι βλέπεις ένα κυκλικό μοτίβο με γεωμετρικά σχήματα που μοιάζει με στεφάνι. Σου δημιουργείται η αίσθηση της σταθερότητας που εκφράζει ο κύκλος. Εάν, όμως, πλησιάσεις πιο κοντά τότε ανακαλύπτεις ότι τα γεωμετρικά σχήματα δεν επαναλαμβάνονται συμμετρικά, αλλά διαδέχονται το ένα το άλλο με κάποια τυχαία σειρά. Σου δίνουν την εντύπωση ότι μπορούν να επαναλαμβάνονται αέναα, δηλ. χωρίς αυτή η διαδικασία να σταματά ποτέ. Συνενώνοντας αυτές τις δύο εντυπώσεις, τη μακρινή και την κοντινή, συνθέτεις το συνολικό μήνυμα του λογότυπου: ενότητα, διαφορετικότητα και συμμετοχικότητα.
Πράγματι αυτός ήταν και ο σκοπός του Ιάπωνα αρχιτέκτονα Asao Tokolo ο οποίος σχεδίασε το logo. Διαφορετικότητα και ενότητα που βασίζεται στις κοινές ολυμπιακές αξίες. Ο Tokolo εμπνεύστηκε το logo από τα καρό διακοσμητικά επαναλαμβανόμενα μοτίβα (σε σχήμα σκακιού) τα οποία συναντούμε στις τέχνες όλων των λαών και τα οποία δίνουν την αίσθηση ότι μπορούν να επαναλαμβάνονται συνεχώς. Στην ιαπωνική παράδοση τα μοτίβα αυτά είναι γνωστά με την ονομασία “ichimatsu moyo” και τα συναντούμε στην ιστορική περίοδο Edo (1603-1867).
Ο σχεδιαστής χρωμάτισε το λογότυπο με ένα ιδιαίτερο μπλε χρώμα το indigo blue (ανάμεσα στο μπλε και στο μωβ) το οποίο χρησιμοποιούταν στην Ιαπωνία ως χρώμα της νίκης και της εκλεπτυσμένης κομψότητας στην περίοδο Sengoku της ιαπωνικής ιστορίας (16ος αι.). Στη συνέχεια συνένωσε 45 τετράπλευρα, τριών διαφορετικών τύπων (τετράγωνα, ορθογώνια παραλληλόγραμμα), τα οποία συμβολίζουν τους διαφορετικούς τρόπους σκέψης, με μία συγκεκριμένη γεωμετρική σχεδιαστική λογική.
Τα μέλη του «Εργαστηρίου» προσπάθησαν να σχεδιάσουν το logo ακολουθώντας με συνέπεια ή με σχεδιαστική ελευθερία τους γεωμετρικούς κανόνες δημιουργίας του.
Τα μέλη του «Εργαστηρίου» προσπάθησαν να σχεδιάσουν το logo ακολουθώντας με συνέπεια ή με σχεδιαστική ελευθερία τους γεωμετρικούς κανόνες δημιουργίας του.
Πάμελα Πετάλλι |
Πασχαλίνα Γιαννάκη |
Σταυρίνα Βάια |
Ευαγγελία Τσιμήτρη
|
Έλενα Κορινιώτη |
Καλλιόπη Τσιανάκα |
Κατερίνα Νταλαμπέκου
|
Αναστασία Παπαναστασίου |
Μαρία Τσιανάκα
|
Κατερίνα Παπαναστασίου |
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου