Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ ΣΤΟ “PROJECT ΑΡΙΑΔΝΗ”

 

Από τη συμμετοχή του ΓΕΛ Λιτοχώρου στο "Project Αριάδνη¨ του "Εργαστηρίου Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων" του ΟΡ.ΦΕ.Ο.

Το “Project Αριάδνη” που οργάνωσε το «Εργαστήριό» μας με τη συνεργασία της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Ν. Πιερίας και του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο διάστημα σε τέσσερα Λύκεια της Πιερίας και συγκεκριμένα στο 2ο και 5ο ΓΕΛ Πιερίας, στο ΓΕΛ Κ. Μηλιάς και στο ΓΕΛ Λιτοχώρου. Η τελική δράση του project ήταν η θεατρική παράσταση «Αριάδνη» που παρουσιάσαμε την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022 στο Θέατρο «Πήγασος» της Κατερίνης στο πλαίσιο των ετήσιων πολιτιστικών εκδηλώσεων του Δήμου Κατερίνης «Αικατερίνεια 2022» . Βασικός σκοπός του project ήταν η παρακίνηση των συμμαθητριών/των μας στην έκφραση δυσάρεστων προσωπικών βιωμάτων και η εμψύχωση για τη δραματοποίησή τους. Πράγματι οι έφηβες/οι, με αφετηρία τα δίωρα μαθήματα και στη συνέχεια μέσα από δραματοποιήσεις και δράσεις βιωματικής και δημιουργικής γραφής που οργάνωσαν οι εκπαιδευτικοί των μαθητικών ομάδων, εξέφρασαν με αυθεντικότητα τις προσωπικές τους ανησυχίες. Μάλιστα η μαθητική ομάδα του ΓΕΛ Λιτοχώρου, υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικών τους, ετοίμασαν ένα μικρό θεατρικό δρώμενο, το οποίο παρουσίασαν στη διάρκεια της θεατρικής παράσταση της «Αριάδνης» την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022. Ως «Εργαστήριο Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων» είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για την ανταπόκριση που είχε η δράση μας στα σχολεία και θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τις/τους μαθήτριες/τές και τις/τους εκπαιδευτικούς των Λυκείων που συμμετείχαν συμφωνώντας απόλυτα με τη φράση των συμμαθητριών μας από το ΓΕΛ Κ. Μηλιάς: «Όλοι μας καταλάβαμε πως δεν είμαστε μόνοι στο παιχνίδι της εφηβείας στο οποίο, αν παίξουμε καλά… ΔΕΝ ΘΑ ΕΞΑΠΑΤΗΘΟΥΜΕ!».

Αναδημοσιεύουμε τις αναρτήσεις του ΓΕΛ Κ. Μηλιάς και του ΓΕΛ Λιτοχώρου, οι οποίες αφορούσαν τη συμμετοχή των μαθητικών ομάδων στο “Pproject Αριάδνη”.

Φώτα, κάμερα, λήψη, ΠΑΜΕ!

Αναδημοσίευση από την ηλεκτρονική εφημερίδα «Φιλομήλα» του Γενικού Λυκείου Κάτω Μηλιάς Πιερίας https://blogs.sch.gr/lykkatmil/author/lykkatmil/

Δημοσιεύθηκε 24 Νοεμβρίου 2022

Γράφουν οι μαθήτριες της Β΄ τάξης, Ελένη Ισιώτη και Αγλαΐα-Μαρία Μπαλαούρα

Πριν δύο μήνες πιστεύαμε ότι η Παρασκευή 18/11/2022 θα ήταν μία συνηθισμένη ημέρα με το καθιερωμένο πρόγραμμα. Όμως, μία θεατρική παράσταση ήρθε να ταρακουνήσει και να ανατρέψει το μάθημα, το άγχος, τις εξετάσεις, την τράπεζα θεμάτων… ΤΗ ΡΟΥΤΙΝΑ!
Είναι αλήθεια ότι κανείς δεν θεωρούσε πως μπορούσε μία θεατρική παράσταση στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων για τα «Αικατερίνεια» να έχει θετικό αντίκτυπο σε όλους μας και, συγχρόνως, να βοηθήσει τους καθηγητές να καταλάβουν την ψυχολογία μας.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή…
Καθημερινά όλοι βιώνουμε κάποιο είδος εξαπάτησης είτε συνειδητά είτε υποσυνείδητα. Και όποιος πει όχι, ψεύδεται! Οι πρωταγωνιστές της παράστασης PROJECT AΡΙΑΔΝΗ με το υποκριτικό τους ταλέντο κατάφεραν να ζωντανέψουν περιστατικά εξαπάτησης στην οικογένεια, τις παρέες και τις προσωπικές σχέσεις.
Ομολογούμε ότι τόσο κατά την διάρκεια των επιμορφωτικών μας συναντήσεων με τον υπεύθυνο του Εργαστηρίου Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων και Οργανωτικό Συντονιστή κ. Νίκο Γραίκο και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κ. Βαΐα Αγγέλη, όσο και μετά την παρακολούθηση της παράστασης, μείναμε έκπληκτοι.
Δεν φανταζόμασταν ότι παιδιά της ηλικίας μας θα κατάφερναν να «μιλήσουν» στις ψυχές μας, αφού είναι αλήθεια ότι δεν εκφραζόμαστε πολύ. Μάλλον καθόλου! Το ταλέντο τους, η τόλμη και το θάρρος τους, η δημιουργικότητα και, τέλος, η αλήθεια τους μας έκαναν να προβληματιστούμε για το αν κάποιοι άλλοι γράφουν σκηνές της ζωής μας.
Αυτή, όμως, η δράση δεν θα είχε γίνει πραγματικότητα χωρίς τις γεμάτες όρεξη και αγάπη για τα παιδιά φιλολόγους μας, Χριστίνα Δασκαλοπούλου και Μαρία Πλήκα.
Κλείνοντας, αυτό που έχει σημασία είναι όχι πώς μπήκαμε στην σκηνή αλλά πώς βγήκαμε: Γεμάτοι συναισθήματα, σκέψεις, προβληματισμούς, ψυχική ηρεμία και σίγουρα πιο δυνατοί.
Όλοι μας καταλάβαμε πως δεν είμαστε μόνοι στο παιχνίδι της εφηβείας στο οποίο, αν παίξουμε καλά… ΔΕΝ ΘΑ ΕΞΑΠΑΤΗΘΟΥΜΕ!


Συμμετοχή του ΓΕΛ Λιτοχώρου στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα κριτικού αξιακού γραμματισμού «Project Αριάδνη».

Αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα του ΓΕΛ Λιτοχώρου http://lyk-litoch.pie.sch.gr/?p=1955

Δημοσιεύθηκε 22 Νοεμβρίου 2022

Το ΓΕΛ Λιτοχώρου έλαβε μέρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Project Αριάδνη», το οποίο σχεδιάστηκε από το «Εργαστήριο Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων “Deep Eyes”» (Ε.Π.Δ.) του Οργανισμού Φεστιβάλ Ολύμπου με υπεύθυνους τη Σ.Ε.Ε. φιλολόγων του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Π.Δ.Ε. Κ. Μακεδονίας κ. Βαΐα Αγγέλη και τον Οργανωτικό Σ.Ε.Ε. του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Π.Δ.Ε. Κ.Μακεδονίας κ. Νικόλαο Γραίκο.
Οι σκοποί του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν:
  • ο κριτικός αναστοχασμός των εφήβων ως προς τις αιτίες που τις/τους ωθούν σε ομοιότυπες αξιακές επιλογές και συμπεριφορές·
  • η επίγνωση του ρόλου της καθημερινής πολυμεσικής πραγματικότητας στη διαμόρφωση αυτών των αιτιών·
  • η δραματουργική επεξεργασία προσωπικών βιωματικών εμπειριών με σκοπό τη θεατρική και καλλιτεχνική τους έκφραση.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αναπτύχθηκε με βάση τις αρχές της έρευνας-δράσης (action–research) και περιέλαβε δύο (2) δίωρα μαθήματα εντός του διδακτικού ωραρίου για το τμήμα Β1 που έλαβε μέρος εθελοντικά και την παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης «Αριάδνη» που αποτελεί παραγωγή του Ε.Π.Δ. Είχε προηγηθεί δίωρο επιμορφωτικό σεμινάριο για τις/τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων που θα συμμετείχαν, στην οποία ενημερώθηκαν οι εκπαιδευτικοί για τις σχετικές εκπαιδευτικές δράσεις και σχεδιάστηκε το χρονοδιάγραμμα του εκπαιδευτικού προγράμματος το οποίο περιλάμβανε άλλα δύο δίωρα μαθήματα για τη μαθητική ομάδα του Λυκείου μας.
Το σχολείο μας, επιπλέον, συνέπραξε και θεατρικά με το «Εργαστήρι Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων», καθώς βιωματικές εμπειρίες των μαθητών μας με το δικό τους λόγο αρθρώθηκαν σε θεατρικό κείμενο και παραστάθηκαν από τη θεατρική ομάδα του σχολείου με τη φροντίδα του καθηγητή του σχολείου μας κ. Γ. Παπαϊωάννου στο πλαίσιο της παράστασης «Project Αριάδνη» την Παρασκευή 18/11/2022 στο θέατρο «Πήγασος» στην Κατερίνη. Την επιμέλεια της συμμετοχής του σχολείου στο Πρόγραμμα είχαν η κα Γ. Καρατζίδου, ο κ. Γ. Παπαϊωάννου και η κα Ξ. Καραβίδα.
Το θέμα του project ήταν ο «λαβύρινθος» των καθημερινών εξαπατήσεων και τα προβλήματα που βιώνουν οι σημερινές/οί έφηβες/οι στην οικογένεια, στο σχολείο, στις σχέσεις τους με το άλλο φύλο, στις φιλίες και στις μεταξύ τους σχέσεις, προβλήματα που συχνά οφείλονται στη χρήση των νέων πολυμεσικών τεχνολογιών κ.ά.
Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β1 τμήματος έγραψαν τις δικές τους ιστορίες αναπτύσσοντας δημιουργική γραφή και οι αφηγήσεις τους δραματοποιήθηκαν από τις μαθήτριες της Α’ Λυκείου Γκούμα Κατερίνα, Νίκα Φαίδρα, Αλίσια Μπουζάνι, Κωνσταντίνα Τζιβάνη-Γερομίχαλου, Έφη Κοψαχείλη και της Β’ Λυκείου Θάνου Σοφία και Σβάρνα Κατερίνα. Το δρώμενο πλαισιώθηκε από τραγούδι που έγραψε και μελοποίησε ο Γιώργος Παπαϊωάννου, Κοινωνιολόγος του σχολείου.
Στόχος του προγράμματος ήταν η ενδυνάμωση των μαθητών και των μαθητριών ώστε να αρθρώνουν τον δικό τους προσωπικό λόγο πάνω σε καίρια για τη ζωή τους ζητήματα, η εξωτερίκευση των συναισθημάτων τους, η εμψύχωση και η καλύτερη επικοινωνία με τους συνομηλίκους τους. Επίσης, η κατανόηση των βιωμάτων που έχουν τα κορίτσια λόγω φύλου και διαπαιδαγώγησης και η δυνατότητα να μπορούν τα αγόρια να μπαίνουν στη θέση τους και να καλλιεργούν σε μεγαλύτερο βαθμό την ενσυναίσθηση. Τέλος, αναδείχθηκε με τον πιο αποτελεσματικό και παραστατικό τρόπο ο ρόλος που μπορεί να παίξει η τέχνη και ιδιαίτερα το θέατρο στην αντιμετώπιση των προσωπικών εξαπατήσεων των εφήβων.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

ΧΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΛΕΤΕΣ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΜΠΑΡΟΚ ΚΑΙ ΤΟΥ ΡΟΚΟΚΟ | COLOR PALLETES INSPIRED BY BAROQUE AND ROCOCO ART | ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 4 \ DESIGN \ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ 37 | MULTIMODAL TEXTS 37