ΤΟ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ “DEEP EYES”» ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ «ΑΡΙΑΔΝΗ» ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΔΙΟΥ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ 51ΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ


Τη θεατρική παράσταση «Αριάδνη» παρουσίασαν οι έφηβοι/ες του «Εργαστηρίου Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων “Deep Eyes”» (Ε.Π.Δ.) του Οργανισμού Φεστιβάλ Ολύμπου την Τετάρτη 31 Αυγούστου 2022 στο Αρχαίο Θέατρο του Δίου.

Τα τελευταία πέντε χρόνια το Ε.Π.Δ. οργανώνει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ολύμπου την ενότητα «Λόγου και Τέχνης παίδευσις» στην οποία περιλαμβάνονται ποικίλες καλλιτεχνικές και εκπαιδευτικές δράσεις, όπως βιωματικά εργαστήρια και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις. Στην ίδια θεματική παρουσιάζονται και οι καλλιτεχνικές δραστηριότητες του Ε.Π.Δ. που προκύπτουν από τα ετήσια εκπαιδευτικά του προγράμματα. Βασικοί στόχοι των προγραμμάτων αυτών είναι η προώθηση του διαλόγου ανάμεσα στις τέχνες και στην επιστήμη, η βελτίωση του πολιτισμικού κεφαλαίου των εφήβων και ο πολυτροπικός τους γραμματισμός. Οι εκπαιδευτικές δράσεις έχουν θεωρητικό και πρακτικό χαρακτήρα και περιλαμβάνουν μαθήματα οπτικοακουστικού γραμματισμού, ιστορίας της τέχνης, επιτελεστικών πρακτικών τέχνης (performing arts), μουσικής, κιναισθητικής και ρυθμικής αγωγής, εικαστικών, φωτογραφικών και θεατρικών τεχνικών. Στόχοι των δράσεων είναι η αισθητική και καλλιτεχνική καλλιέργεια των εφήβων, η ψυχολογική και αξιακή τους ενδυνάμωση, η γνωστική τους αφύπνιση και η ανάδειξη των ιδιαίτερων δημιουργικών τους ικανοτήτων.

Κάθε χρόνο το Ε.Π.Δ. αναπτύσσει τις εκπαιδευτικές του δραστηριότητες με πυρήνα κάποια συγκεκριμένη θεματική που έχει προσωπικό νόημα για τα παιδιά. Οι δράσεις αυτές πραγματοποιούνται με βάση τη μεθοδολογία της έρευνας-δράσης (action research). Στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς (από τον Σεπτέμβριο του 2021 κι εξής) η κεντρική θεματική ήταν το «project Αριάδνη». Τα βασικά ερωτήματα που απασχόλησαν την εφηβική ομάδα ήταν: «Με ποιους τρόπους η σύγχρονη πολυμεσική πραγματικότητα “εξαπατά” τους νέους, ωθώντας τους σε στερεοτυπικές ιδέες και συμπεριφορές; Ποιες δυνατότητες έχουν οι σημερινοί νέοι να κατανοήσουν αυτήν την πραγματικότητα και με ποιο τρόπο η τέχνη μπορεί να λειτουργήσει ως αφετηρία κριτικής επίγνωσης των αιτιών και ως πεδίο δημιουργικής έκφρασης;». Σκοποί της δράσης ήταν η αναστοχαστική διερεύνηση των πολλαπλών όψεων της κουλτούρας των σύγχρονων νέων, η βιωματική και καλλιτεχνική έκφραση και η ανάληψη δράσεων αλλαγής των συμβατικών νεανικών στερεοτύπων. Οι ποικίλες καλλιτεχνικές δράσεις οργανώθηκαν με βάση τον μύθο της Αριάδνης, ο οποίος αποτελεί διαχρονικό σύμβολο εξαπάτησης. Ποιο άραγε νόημα μπορεί να έχει ο αρχαιοελληνικός αυτός μύθος στις/στους σημερινές/ούς έφηβες/ους που μεγαλώνουν στις σύγχρονες μετά-νεωτερικές κοινωνίες των πολυμεσικών μηχανισμών χειραγώγησης και εξαπάτησης;

Το θεατρικό έργο «Αριάδνη» ήταν το βασικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα του φετινού project. Το κείμενο προέκυψε σταδιακά μέσα από τις εμπειρίες των εφήβων. Τα επεισόδια αποτελούν ρεαλιστικές αποτυπώσεις της πραγματικότητας που βιώνουν τα παιδιά στο καθημερινό τους περιβάλλον. Ωστόσο, δεν έχουν αυτόνομο, αυτοβιογραφικό χαρακτήρα και δεν αντικατοπτρίζουν συγκεκριμένες προσωπικές τους εμπειρίες. Η επεξεργασία του μύθου από τις/τους έφηβες/ους του «Εργαστηρίου» λειτούργησε λυτρωτικά ως αφετηρία ανακάλυψης του μίτου με τον οποίο θα παγιδέψουν τον προσωπικό τους μινώταυρο. Το αποτέλεσμα δικαιώνει την προσπάθειά τους. Απέδειξαν ότι διαθέτουν καλλιτεχνική παιδεία και θέληση να δημιουργήσουν τέχνη πέρα από τους περιορισμούς και τα όρια που τους επιβάλλουν οι καταστάσεις γύρω τους. Να νικήσουν τον μινώταυρο που φωλιάζει μέσα τους. Να εκφράσουν τον αληθινό τους εαυτό κι όχι αυτόν που κατασκευάζει το διαδίκτυο. Να νιώσουν ότι αξίζουν πολύ περισσότερο από αυτό που προσπαθούν να τους πείσουν ότι αξίζουν. Να κάνουν το προσωπικό τους restart.

Στόχος του «Εργαστηρίου» είναι το «project Αριάδνη» να παρουσιαστεί στα σχολεία με τη μορφή διαδραστικού εκπαιδευτικού προγράμματος που θα έχει διπλό στόχο: Πρώτον την παρακίνηση των μαθητριών/τών να συζητήσουν τις προσωπικές καθημερινές τους εμπειρίες και δεύτερον τη δραματουργική επεξεργασία των εμπειριών αυτών με σκοπό τη θεατρική τους έκφραση. Οι δραματοποιημένες αφηγήσεις των μαθητριών/τών μπορούν να ενταχθούν στη θεατρική παράσταση της «Αριάδνης», η οποία στη συνέχεια θα παρουσιαστεί στα παιδιά.

Όπως προαναφέραμε, η παράσταση της «Αριάδνης» εντασσόταν στην ενότητα «Λόγου και Τέχνης παίδευσις» του Φεστιβάλ Ολύμπου την οποία εδώ και πέντε χρόνια οργανώνει του Ε.Π.Δ. του ΟΡ.Φ.Ε.Ο. Στο φετινό 51ο Φεστιβάλ Ολύμπου η ενότητα ήταν ιδιαίτερα εμπλουτισμένη και περιλάμβανε τα παρακάτω βιωματικά εργαστήρια και καλλιτεχνικές δράσεις:

(α) Την Τρίτη 12 Ιουλίου 2022 στο θέατρο «Πήγασος» πραγματοποιήθηκε εργαστήριο φωνητικής και ορθοφωνίας για νέους με προηγούμενη θεατρική εμπειρία με τίτλο: «Τα “τρία στάδια” του θεατρικού λόγου». Εμψυχώτρια ήταν η ηθοποιός και θεατρολόγος Δανάη Αμανατίδου.

(β) Την Κυριακή 17 Ιουλίου 2022 ο φωτογράφος και καθηγητής του Τμήματος Εικαστικών & Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ. Γιώργος Κατσάγγελος οργάνωσε πολύωρo workshop φωτογραφίας με τίτλο: «Η εθνογραφική – κοινωνική φωτογραφία» στο Λιτόχωρο. To workshop περιλάμβανε φωτογραφήσεις πεδίου και θεωρητική ανάλυση των φωτογραφιών.

(γ) Την Πέμπτη 21 Ιουλίου 2022 το πρωί η αφηγήτρια παραμυθιών Λίλη Λαμπρέλλη πραγματοποίησε τρίωρο (3) βιωματικό εργαστήριο με τίτλο: «Νόημα και σύμβολα των μαγικών παραμυθιών και των μύθων».

(δ) Την Πέμπτη 4 Αυγούστου 2022 πραγματοποιήθηκε εργαστήριο μουσικής με τίτλο «Εισαγωγή στο πολυφωνικό τραγούδι» στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης με εισηγητές/τις τους/τις μουσικούς Δημήτρη Καραμούζα, Μαρία Καραμούζα και Δωροθέα Καραμούζα.

(ε) Το Σάββατο 13 Αυγούστου 2022 ο σκηνοθέτης και ηθοποιός του θεάτρου «Σημείο Μηδέν» Σάββας Στρούμπος, εμψύχωσε βιωματικό εργαστήριο με τίτλο: «Βασικά στάδια της μεθόδου Θεόδωρου Τερζόπουλου» στον χώρο του θεάτρου «Πήγασος» στην Κατερίνη.

Για να παρακολουθήσετε τη θεατρική παράσταση πατήστε εδώ










































Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

ΧΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΛΕΤΕΣ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΜΠΑΡΟΚ ΚΑΙ ΤΟΥ ΡΟΚΟΚΟ | COLOR PALLETES INSPIRED BY BAROQUE AND ROCOCO ART | ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 4 \ DESIGN \ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ 37 | MULTIMODAL TEXTS 37